Dlaczego dobór barw w marketingu ma takie znaczenie

Specjaliści badają wpływanie barw na poziom emocji i decyzje, które się podejmuje od wielu lat, i przez ten czas zostało wydanych mnóstwo rzetelnych publikacji w tym temacie. Jak się okazuje, kolory są ogromnie ważne, z czego jednak wielu ludzi nie zdaje sobie sprawy do końca. Ten wpływ można również zauważyć w tym, które z produktów i marek wybierane będą przez klientów, a jakie będą unikane.

Dlatego też planując prace wiążące się z rebrandingiem czy kreowaniem nowej marki należy także wziąć to pod uwagę. Jeśli wybierze się bowiem jakieś przypadkowe kolory, nie pasujące specjalnie do siebie albo co gorsza do charakteru prowadzonej działalności, to okazać się może że efekt będzie zupełnie odwrotny od zamierzonego. Klienci zamiast wybierać chętnie wyroby jakieś firmyj firmy to będą ich unikać, na przykład z powodu skojarzeń czy tego, że nie spodoba się im zwyczajnie opakowanie.

Wiele firm miało się okazję o tym przekonać, kiedy wysokie środki na zmianę wizerunku zostały stracone między innymi z powodu tego, że ktoś się zdecydował na nieodpowiedni kolor. Ale jakiś kolor, zupełnie nie pasujący do jednej firmy, doskonale sprawdzi się w przypadku innej, dlatego też warto choć trochę poznać ich znaczenie i zasady wykorzystania. Jednym z najchętniej wybieranych jest niebieski, kojarzący się z profesjonalizmem, stabilnością i zaufaniem, dlatego często jest stosowany przez przedsiębiorstwa z branż technologicznych czy finansowych. Czerwień jest kolorem emocji, lecz też oznacza niebezpieczeństwo i zagrożenie.

Dlatego używać go należy z rozsądkiem, jednak wpasowany odpowiednio w całość z pewnością przyniesie wiele korzyści. Bardzo skrajne uczucia występują też przy kolorze czarnym. Z jednej strony kojarzy się on ze smutkiem i żałobą, lecz z drugiej może oznaczać wysoki standard, elegancję i luksus. Mając to wszystko na uwadze należy ocenić, czy zielona barwa sprawdzi się odpowiednio w danym projekcie, czy jednak niekoniecznie. Jeśli nie, to trzeba poszukać innego rozwiązania, żeby cała praca nie została zmarnowana.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Dodaj komentarz
Możesz także polubić