OBOWIĄZKOWE ŚWIATŁA DO JAZDY DZIENNEJ

Do tej pory szwajcarskie prawo wymagało od rowerzystów jazdy z włączonymi reflektorami tylko w nocy: Prawo stanowi, że rowerzyści muszą jeździć z włączonymi światłami tylko w nocy: “między zmierzchem a świtem oraz w przypadku złej widoczności”. Obowiązek włączania świateł w ciągu dnia Od 1 kwietnia 2022 roku wszyscy użytkownicy e-bike’ów będą zobowiązani do jazdy z włączonymi światłami w ciągu dnia.

Dotyczy to wszystkich e-rowerów: miejskich, górskich, cargo, wyścigowych, trekkingowych, 45 km/h… Nie ma wyjątków dla elektrycznych rowerów sportowych Akceptowane są wymienne lampy akumulatorowe. Nie jest wymagane wskazanie natężenia światła. Nie jest wymagane szczególne zatwierdzenie. Artykuł 216 rozporządzenia w sprawie wymagań technicznych dla pojazdów drogowych (OETV) stanowi, że rowery muszą być wyposażone w co najmniej jedno białe światło z przodu i jedno czerwone światło z tyłu, niemigające, światła muszą być widoczne w odległości 100 m w nocy przy dobrej pogodzie, światła mogą być stałe lub zdejmowane, światła rowerowe nie mogą oślepiać, obowiązek włączania świateł dotyczy wszystkich powierzchni przeznaczonych do ruchu publicznego (drogi, ścieżki leśne, ścieżki rowerowe). Więcej informacji na stronie http://dlalejdis.pl/artykuly/oswietlenie_rowerowe_wszystko_co_musisz_o_nim_wiedziec

Większość rowerów sprzedawanych przez TANDEM od wielu lat wyposażona jest w reflektor podłączony do baterii układu elektrycznego. TANDEM zawsze zalecał swoim klientom pozostawienie włączonych reflektorów w ciągu dnia, ponieważ zużycie energii przez reflektory jest bardzo niskie w porównaniu do zużycia energii przez silnik, zwłaszcza podczas jazdy na stromych zboczach. Zysk w zakresie bezpieczeństwa dzięki lepszej widoczności dla kierowców jest tego wart.

Nowe prawo narzuca więc zabezpieczenie, które jest już de facto preferowane przez użytkowników e-bike’ów.Migające światła?

Jeśli chcesz, możesz dodać światła migające oprócz obowiązkowych świateł niepulsujących. Dają one wrażenie lepszej widoczności, ponieważ pozwalają być zauważonym z daleka i przyciągają uwagę kierowców, to prawda. Ale nie są one prawnie dozwolone jako jedyne oświetlenie, ponieważ nie pozwalają innym użytkownikom drogi ocenić Twojej prędkości i odległości. Dlatego prawo wymaga, aby rowery miały co najmniej jedno białe światło z przodu i jedno czerwone z tyłu, “nie migające”.

Oświetlenie Twojego roweru elektrycznego

Większość rowerów elektrycznych oferowanych przez TANDEM jest już wyposażona w stałe światła z przodu i z tyłu. Są one podłączone bezpośrednio do instalacji elektrycznej roweru: są więc zasilane z akumulatora roweru elektrycznego. Jest to bardzo praktyczne rozwiązanie, ponieważ masz swoje lampki dostępne na rowerze przez cały czas, z dobrą jakością oświetlenia i baterią, która zapewnia ich optymalną pracę.

Niektóre rowery sprzedawane w TANDEM są dostarczane bez świateł, zwłaszcza elektryczne rowery górskie. W ich przypadku istnieją dwa rozwiązania:

  1. zamontowanie w rowerze elektrycznym stałych świateł: podłączymy je bezpośrednio do systemu i do akumulatora roweru
  2. do montażu wymiennych lampek akumulatorowych.

Montaż oświetlenia stałego w elektrycznym rowerze górskim

TANDEM może zainstalować stałe światła na Twoim elektrycznym rowerze górskim i podłączyć je bezpośrednio do instalacji elektrycznej roweru. Będziesz mógł sterować światłami bezpośrednio z wyświetlacza swojego roweru.

Niektóre elektryczne rowery górskie mają już zamontowane stałe oświetlenie, jak na przykład Riese & Müller Delite Mountain. Inne elektryczne rowery górskie z silnikiem Bosch mają już zamontowane w ramie przewody oświetleniowe, jak np. wszystkie elektryczne rowery górskie firmy Scott (Patron eRide, Genius eRide, Strike eRide). Kable te wystarczy przedłużyć i podłączyć do nich wybrane przez siebie reflektory, które następnie mocuje się do kierownicy i tyłu.

W przypadku niektórych innych modeli, mechanik TANDEM będzie musiał zainstalować światła i kompletne okablowanie, co wymaga demontażu silnika w celu podłączenia kabli, następnie przeprowadzenia kabli wewnątrz ramy, przed przymocowaniem nowo podłączonych świateł do kierownicy i tyłu motocykla.

Zapytaj o wycenę montażu bezpośrednio w sklepie, a my zaoferujemy Ci najlepsze rozwiązanie dla Twoich potrzeb i Twojego roweru. Duży asortyment jakościowy dostępny w sklepie Od 2013 roku TANDEM zdecydował się na używanie lampek akumulatorowych. Ze względów ekologicznych i bezpieczeństwa nie oferujemy lampek z nieładowalnymi bateriami.

Zauważyliśmy, że wielu rowerzystów niechętnie wymienia baterie w swoich lampkach, gdy te wykazują oznaki osłabienia. W efekcie niektórzy rowerzyści z takimi lampkami jeżdżą z prawie niewidocznymi światłami, bo baterie nie spełniają już swojej roli.

Dzięki lampom akumulatorowym nie będziesz miał tego problemu. Dzięki regularnemu ładowaniu lampek, będziesz miał bardzo dobre oświetlenie przez cały czas.

A jeśli pewnego wieczoru zapomnisz zgasić światło, następnego dnia baterie nie będą martwe: będą wymagały jedynie naładowania. Lampy akumulatorowe dostępne obecnie w TANDEM są bardzo dobrej jakości i wytrzymują wiele godzin. Przy regularnym użytkowaniu trzeba będzie je ładować co około 2 tygodnie, w zależności od modelu. Aby mieć pewność, że zawsze będziesz miał dobrej jakości oświetlenie, TANDEM oferuje wyłącznie lampy akumulatorowe, które zawsze będą wystarczająco jasne, abyś był widoczny dla kierowców.

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Dodaj komentarz
Możesz także polubić